TPH

Såg just klart dokumentären om the phone house. Det är sjukt. Jobbade där förra året i 3månader. Kan erkänna att jag mådde piss iallafall 2/3delar av tiden jag jobbade där, grät många gånger, träffade hugge 3gånger och träffade mina kompisar noll gånger. 3månader är alltså drygt 90dagar, var ledig endast en hel dag under den perioden. Visst var jag ledig några söndagar men söndagar är resedagar och ofta måste man åka uppemot 30mil för att komma till location vilket gör att man inte är ledig speciellt längre. Inte får man betalt för resetid heller. Sovde hemma gjorde jag också bara en dag de andra dagarna spenderade jag på diverse hotell och vandrarhem. Det är först nu jag fattar hur jävla genom jävla dum jag var dom accepterade att arbeta under dom förhållandena.

Jag sökte jobbet 2dagar efeter jag kommit hem från australien och började min säljar utbildning 2dagar senare i sthlm. Vi kom hem från sthlm på natten vid 04 och klockan 09 skulle befinna mig i arvidsjaur. På 5timmar skulle jag alltså hinna sova, packa om väskan, duscha, säga hej till familjen och köra till arvidsjaur för att direkt hoppa på ett 10timmars arbetspass. Smart av mig att gå med på det.

En annan sak som jag inte såg i dokumentären man som jag tcyker var väldigt konstigt när jag jobbade där var att vi fick alltid ett dubbelrum som man skulle dela tillsammans med den som man jobbade med just den veckan. Jag jobbade nästan bara med killar vilket innebar nya killar varje vecka, hehe. Första veckan när jacke som jag aldrig sett eller träffat innan kom och hämtade upp mig i boliden och körde upp till happis på natten. När vi kom fram hade vi en dubbelsäng i ett litet hotellrum. Jaaaaaaaaaaaha de var bara klä av sig och lägga sig att sova och bara hoppas på att det inte var en våldtäcktsman på andra sidan. Nu är ju jacke världen bästa kille men man vet ju aldrig. 

Att vara ledig kunde man ju glömma det var bara att sälja sälja sälja sälja!!!! Fick inte ens ledigt när min bonus mormor skulle begravas. Männskligt?

Var bara tvungen att avreagera mig lite, men dokumentären var så jävla sann och så jävla rätt att hänga ut dom sådär. En sak som var bra, kanske det ända som var bra var arbetskompisarna, världens bästa. SÄLJ SÄLJ SÄLJ SÄLJ OCH SE DOKUMENTÄREN PÅ SVT PLAY


"när påväg blir hemma" citat by piga


Location

världens bästa jobbarkompisar

Godnatt och håll dig på din sida sängen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0